هفت نکته جهت نگهداری کمپرسور باد.

از آنجایی که کمپرسورهای هوا معمولا نیازی به تعمیر و نگهداری روزانه ندارند , افراد حتی ۶ ماه یک بار هم نکات نگهداری را رعایت نمی کنند

هفت نکته جهت نگهداری کمپرسور باد

اگر شما به عنوان یک مصرف کننده کمپرسور باد خریده اید تا از ابزارهایی که نیاز به هوای فشرده دارند استفاده کنید باید یاد بگیرید که چگونه از پمپ باد نگهداری کنید.
از آنجایی که کمپرسورهای هوا معمولا نیازی به تعمیر و نگهداری روزانه ندارند، افراد حتی ۶ ماه یک بار هم نکات نگهداری را رعایت نمی کنند که ممکن است عواقب پر هزینه ای داشته باشد برای مثال اگر روغن دستگاه تمام شود و شما متوجه این موضوع نشوید روغنکاری دستگاه به خوبی انجام نشده و باعث ساییدگی قسمت های مختلف پمپ باد می شود.


در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که در نگهداری و تعمیر پمپ باد دارای اهمیت است:

 

نکته 1: کتابچه راهنمای کمپرسور باد را بخوانید و آن را دنبال کنید

در هنگام خرید پمپ باد به شما دفترچه راهنمایی داده می شود که راهنمای اصلی شما در راه اندازی و نگهداری پمپ باد است. در دفترچه راهنمای هر پمپ باد یک دستورالعمل ساده وجود دارد که به شما کمک می کند که کمپرسور هوای شما عمر طولانی داشته باشد.
علاوه بر این، اغلب تولیدکنندگان پمپ باد را ضمانت می کنند اما اگر شما قوانین کتابچه راهنمای کمپرسور هوا را دنبال نکنید و مشکلی برای دستگاه شما ایجاد شود احتمال دارد که فروشنده ضمانت نامه را لغو کند.

 

نکته ۲: آب درون مخزن را تخلیه کنید

سیستم پمپ باد به گونه ای است که هوا را فشرده می کند و رطوبت از هوای فشرده جدا می شود و در کف مخزن باقی می ماند.اگر شما در آب و هوای مرطوب زندگی می کنید حجم آب جمع شده در کف مخزن بیشتر است اما برای این مشکل در اکثر مخزن ها راهکاری تعبیه شده است  شیر تخلیه در پایین مخزن قرار دارد که با باز کردن ان آب جمع شده در مخزن را تخلیه می کند و لازم است تا مطمئن شوید که آب مخزن به طور منظم تخلیه می شود. لازم به ذکراست قبل از تخلیه آب باید حتما هوای مخزن را خالی کنید.

 

نکته 3: سوپاپ ورودی را تمیز کنید

اگر ورودی کمپرسور هوا مسدود باشد هوا به سختی وارد مخزن می شود و پمپ قدرت فشرده سازی خود را از دست می دهید و به تدریج کارایی ماشین آلاتی که به پمپ باد وصل است کاهش می یابد لذا لازم است که به طور منظم ورودی هوای مخزن را چک کنید  تا تمیز باشد، مخصوصا اگر در محیط پر گرد و خاک یا کثیف کار می کنید.

 

نکته 4: تمام اتصالات را محکم کنید

کمپرسور هوا شما در حالت کار دارای ارتعاش است و به طور مرتب پیچ، پیچ و مهره خود را از بین می برد. به صورت دوره ای باید پیچ و مهره های دستگاه را چک کنید و اگر هر کدام از آنها شل شده بود، سفت کنید یا در صورت هرز شدن پیچ ها آنها را تعویض کنید.

 

نکته 5: اتصالات شلنگ را به صورت منظم بررسی کنید

تمام شلنگ ها را مانند رگه های کمپرسور هوا خود به طور دوره ای چک کنید. اگر شلنگ ترک خورده یا تاب خوردن، ممکن است شروع به نشت کنند و کمپرسور باد حجم هوای کتر با فشار کمتری را تولید کند. شلنگ ها را چک کنید و اگر ترک خورده یا آسیب دیده اند آنها را جایگزین کنید .

 

نکته ۶: تعوض روغن پمپ باد

روغن پمپ باد وظیفه ی روانکاری قطعات مختلف پمپ باد را دارد. اگر شما روغن پمپ باد را به موقع عوض نکنید یا روغن دستگاه تمام شود وظیفه ی روانکاری قطعات درست انجام نمی شود و باعث ساییدگی قسمت های مختلف آن می شود. پس بر اساس دفترچه راهنمای پمپ باد روغن آن را عوض کنید.

 

نکته ۷: تعمیر و نگهداری؛ برق دستگاه را چک کنید

پمپ باد ها ممکن است با برق تکفاز یا ۳ فاز کار کنند. اتصالات برقی کمپرسور هوا را چک کنید تا به برق مناسب وصل شده باشد و نوسانات برقی نداشته باشد زیرا نوسان برقی قدرت موتور را کاهش می دهد و در مواردی باعث سوختن موتور می شود.
 



شرکت هوا صنعت مستوفی در سال 1385 فعالیت رسمی خود را با داشتن نیروهای مهندسی مجرب صنعت هوای فشرده کشور ، آغاز نموده و با به‌ کارگیری پرسنل متخصص و مجرب و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن در امورطراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش به‌ موقع، توانسته است با ارائه کیفیت مطلوب در محصولات تولیدی خود، سهم مؤثری در پیشبرد اهداف صنایع کشور ایفا نماید.

 

 

شرکت هواصنعت مستوفی با در اختیار داشتن کادری مجرب و کار آزموده به صورت شبانه روزی در خدمت شماست

آدرس دفتر مرکزی : کرج ، جاده مخصوص ،کیلومتر25 ،2 کیلومتر مانده به پل کلاک جنب گاراژ جهان بنز

026-32301894
09121236403
پردیس دیجیتال اردیبهشت

طراحی و توسعه توسط:
پردیس دیجیتال اردیبهشت