کمپرسور ۵۰۰ لیتری.

این کمپرسور برای تامین هوای فشرده دستگاه های پنوماتیک ( ماشین آلاتی که دارای جک بادی –پنوماتیک هستند)، صنایع رنگ ماشین آلات صنعتی از نظر کیفیت و قیمت بهترین گزینه است.

کمپرسور ۵۰۰ لیتری

این کمپرسور برای تامین هوای فشرده دستگاه های پنوماتیک ( ماشین آلاتی که دارای جک بادی –پنوماتیک هستند)، صنایع رنگ ماشین آلات صنعتی از نظر کیفیت و قیمت بهترین گزینه است.

مزیت بارز این کمپرسور برخورداری از دو هواساز مستقل  با مهندسی شرکت ABAC  ایتالیا می باشد. هر یک از این  هواساز ها ( بلوک سیلندر) دارای دو پیستون هستند ( در مجموع این کمپرسور ۴ سیلندر می باشد)

برخورداری از دو هواساز به جای یک هواساز، این ویژگی را به همراه دارد که اگر یکی از هواساز ها نیاز به سرویس داشته باشد، هواساز دیگر همچنان  به کار خود ادامه می دهد و از متوقف شدن کمپرسور و خط تولید جلوگیری می کند.

علاوه بر قابلیت اطمینان بالای این کمپرسور ها ، صدای این کمپرسور ها در مقایسه با کمپرسور های دیگر بسیار کمتر است. صدای کمپرسور ارتباط مستقیمی با کیفیت هواساز های کمپرسور دارد.

فشار کاری ایده آل این کمپرسور ها بین ۶-۸ bar   فشار می باشد. ۸۷psi – 116 psi

این کمپرسور ها در دو مدل با مخزن ایستاده و خوابیده ساخته می شوند.

سیستم هواساز کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری

واحد هواساز کمپرسور ( بلوک سیلندر ) وظیفه مکش و انتقال هوا به داخل مخزن کمپرسور را دارد و به نوعی مهمترین بخش کمپرسور باد می باشد.

میزان صدا و طول عمر کمپرسور به صورت مسقیم به واحد هواساز کمپرسور بستگی دارد.

هر چقدر دقت در ماشین کاری قطعات داخلی و متحرک هواساز کمپرسور بیشتر باشد، کمپرسور نرم تر و کم صدا تر کار می کند.

هر یک از هواساز های کمپرسور ۵۰۰ لیتری در این مدل به صورت مستقل هوا را از  محیط مکش کرده و به داخل مخزن کمپرسور می فرستند. این طراحی این ویژگی را ایجاد می کند که هر یک از هواساز ها به صورت مستقل و بدون وابستگی به یکدیگر کار کنند. و در زمان سرویس و نگهداری یکی از این هواساز ها ، کمپرسور ۵۰۰ لیتری همچنان قابل استفاده می باشد.

نوع آلیاژ و جنس قطعات به کار رفته در هواساز ها نیز در کارکرد مناسب کمپرسور موثر می باشد. سر سیلندر های آلومنیومی تاثیر بسیار مثبتی در انتقال حرارت صفحه سوپاپ کمپرسور دارد و باعث افزایش طول عمر واشر های و سوپاپ کمپرسور ۵۰۰ لیتری می شود.

فلکه های آلومنیومی که به روش ریخته گری تحت فشار تولید می شوند علاوه بر وزن کم و فشار کمتر روی میل لنگ کمپرسور ( افزایش طول عمر بلبرینگ ها و کاهش صدای کمپرسور) بالانس بوده و در هنگام گردش با سرعت بالا ایجاد گشتاور و لنگی نمی کنند. این فاکتور تاثیر بسزایی در کاهش لرزش و صدای کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری دارد.

برخورداری از قطعات یدکی به صورت انبوه یکی از مهمترین شاخصه ها در انتخاب کمپرسور می باشد

قطعات یدکی کمپرسور

این کمپرسور ها در دو مدل با مخزن ۵۰۰ لیتر ایستاده و خوابیده ( مخزن افقی) ساخته می شود.

در صورتی که محدودیت فضا ندارید می توانید از کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری با مخزن افقی استفاده کنید

اما در صورتی که محدودیت فضا دارید بهترین گزینه کمپرسور ۵۰۰ لیتری با مخزن ایستاده است . در این حالت مجموعه هواساز و الکتروموتور روی یک شاسی جداگانه نصب می شود و مخزن به صورت عمودی در کنار این شاسی قرار می گیرد و هوا از طریق یک شلنگ فشار قوی از هواساز به داخل مخزن انتقال می یابد. در این مدل از کمپرسور ۵۰۰ لیتر شما این امکان را دارید که هواساز را در هر مکانی که می خواهید قرار دهید.

این کمپرسور دارای یک هواساز ۳ سیلندر می باشد. هواساز این کمپرسور ساخت کشور چین است.فشار کاری این کمپرسور ۶-۸ بار می باشد. صدا و لرزش این کمپرسور در مقایسه با دو مدل قبلی بیشتر است. و از نظر کیفیت نیز در رتبه پایین تری قرار دارد.

در صورتی که در صنایعی فعالیت دارید که به فشار کاری بیشتر از ۸ BAR  نیار دارید این کمپرسور انتخاب مناسبی است. کمپرسور هایی که فشار بالاتر از ۸ بار تولید می کنند دارای پیستون هایی با اندازه متفاوت هستند.

در این کمپرسور دو پیستون وجود دارد. پیستون بزرگتر هوا را از محیط مکش کرده و در اثر تراکم فشار آن را با حدود ۵ BAR  می رساند. این هوای فشرده شده وارد سیلندر با پیستون کوچکتر شده. با بالا رفتن پیستون کوچکتر هوا تا فشار ۱۰ بار متراکم می شود.

قیمت این کمپرسور در مقایسه با کمپرسور های با فشار کاری ۸  بار بیشتر است.

 

راه اندازی کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری

ابتدا کمپرسور ۵۰۰ لیتری را در یک سطح تراز ، دور از گرد و غبار قرار دهید.

پیش از روشن کردن کمپرسور دقت کنید کمپرسور روغن کافی داشته باشد. سطح روغن می بایست تا نصب روغن نما باشد

در صورتی که کمپرسور باد دارای تابلو برق نیست و برق ورودی مستقیما به کلید اتوماتیک سه فاز می شود. می بایست ابتدا قاب کلید اتوماتیک سه فاز را برداشته و کایل سه رشته برق را به پلاتین های کلید اتوماتیک متصل کنید. سپس قاب کلید اتوماتیک را ببندید و کلید را در حالت روشن قرار دهید

در صورتی که روی کمپرسور تابلو برق کنترل فاز نصب شده است یک کابل برق چهار رشته انتخاب کرده سه رشته را به زیر کلید منیاتوری تابلو متصل کرده و رشته برق چهارم را به ترمینال آبی رنگ ( نول) زیر کلید منیاتوری نصب کرده. سپس کلید اتوماتیک را در حالت روشن قرار دهید.

جهت چرخش فلکه کمپرسور را چک کنید. فلکه باید در جهتی بچرخد که باد را به سیلندر کمپرسور بزند . در صورتی که باد به جای سیلندر به حفاظ کمپرسور برخورد می کرد. جای یکی از رشته های برق ورودی را با یکدیگر عوض کنید. با این کار جهت چرخش الکتروموتور کمپرسور هوا ۵۰۰ لیتری تغییر می کند.

نگهداری کمپرسور ۵۰۰ لیتری

هفته سه الی چهار باد فیلنر هوای کمپرسور را باد تمیز کنید. قبل از باز کردن فیلتر کمپرسور را خاموش کنید تا از ورود ذرات کثیفی به داخل کمپرسور جلوگیری شود.

به صورت روزانه آب درون مخزن کمپرسور را تخلیه نمایید. با این کار آب کمتری وارد سیستم هوای فشرده می شود. علاوه بر این از پوسدگی مخزن نیز جلوگیری می شود.

به صورت روزانه سطح روغن را از شیشه روغن نما کنترل کنید. روغن کمپرسور را هر ۴ ماه یکبار تعویض کنید.

 

رفع مشکلات احتمالی در کمپرسور باد ۵۰۰ لیتری

  • عدم تولید باد در کمپرسور ۵۰۰ لیتری

اگر مشاهده کردید فشار باد کمپرسور بالا نمی رود در حالی که کمپرسور به صورت مداوم روشن است می بایست وضعیت صفحه سوپاپ کمپرسور چک شود. شکسته شدن فنر سوپاپ ها، پاره شدن واشر ها از دلایل اصلی بروز این مشکل است. با تمیز نمودن و تعویض به موقع فیلتر هوا می توانید طول عمر این قطعات را افزایش دهید.

  • نامناسب بودن و فشار کمپرسور و زمان روشن و خاموش شدن کمپرسور

اگر کمپرسور زیاد روشن می شود نشانه این است که مصرف هوا ( تعداد ابزار ها و ماشین آلات مصرف کننده هوا ) زیاد است . البته در این مورد باید نشتی ها  در سیستم چک شود. وجود نشتی در سیستم باعث هدر رفت بسیار زیاد هوا می شود.

  • داغ شدن بیش از حد کمپرسور

کم بودن و یا نامناسب بودن روغن یکی از دلایل داغ شدن کمپرسور می باشد. همچنین اگر سایز کمپرسور در مقایسه با مصرف هوا درست انتخاب نشده باشد و کوچک باشد کمپرسور به صورت مداوم روشن می ماند و باعث داغ شدن کمپرسور می گردد.

  • روغن ریزی کمپرسور

روغن ریزی  کمپرسور یا به دلیل خرابی رینگ و پیستون ها صورت می گیرد یا ممکن است روغن زیاد تر از حد مجاز داخل هواساز ریخته شده باشد .

 

معرفی قطعات به کار رفته در کمپرسور ۵۰۰ لیتری

در تصویر زیر نام اجزای تشکیل دهنده کمپرسور ۵۰۰ لیتری را مشاهده می نمایید

 

کمپرسور ۵۰۰ لیتری سه فاز یا تکفاز ؟

کمپرسور ۵۰۰ لیتری با الکتروموتور های تکفاز برای کارگاه هایی مناسب است که کنتور برق سه فاز ندارند. در این مدل برای هر یک از هواساز های یک الکتروموتور تکفاز ۲ اسب نصب می شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد نوسان در برق کارگاه در زمان استارت خوردن الکتروموتور های تکفاز می توان از یک تابلو برق تایمر دار استفاده کرد که باعث شود الکتروموتور ها همزمان با یکدیگر روشن نشوند و با یک تاخیر زمانی ۵ ثانیه ای از یکدیگر استارت شوند

اما در صورتی که برق کارگاه شما سه فاز است بهتر است که کمپرسور با برق سه فاز خریداری کنید . زیرا مصرف برق الکتروموتور های سه فاز در مقایسه با تکفاز بسیار کمتر است.

 

شرکت هوا صنعت مستوفی در سال 1385 فعالیت رسمی خود را با داشتن نیروهای مهندسی مجرب صنعت هوای فشرده کشور ، آغاز نموده و با به‌ کارگیری پرسنل متخصص و مجرب و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن در امورطراحی ، ساخت ، نصب ، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش به‌ موقع ، توانسته است با ارائه کیفیت مطلوب در محصولات تولیدی خود ، سهم موثری در پیشبرد اهداف صنایع کشور ایفا نماید.

 

شرکت هواصنعت مستوفی با در اختیار داشتن کادری مجرب و کار آزموده به صورت شبانه روزی در خدمت شماست

آدرس دفتر مرکزی : کرج ، جاده مخصوص ،کیلومتر25 ،2 کیلومتر مانده به پل کلاک جنب گاراژ جهان بنز

026-32301894
09121236403
پردیس دیجیتال اردیبهشت

طراحی و توسعه توسط:
پردیس دیجیتال اردیبهشت